piątek, 22 listopada 2013

Korzenna szarlotka na kruchym spodzie - szybka i prosta

Naszła mnie wczoraj ochota na szarlotkę. Uwielbiam to ciasto - w szczególności podawane na ciepło, mocno doprawione przyprawami korzennymi. Jeszcze wczoraj miałem gości w domu więc ciasto jak nic okazało się strzałem w 10 :) Proste i szybkie w wykonaniu, baaaardzo satysfakcjonujące podniebienie :)

Co nam potrzeba?

  1. Kostka masła
  2. 2-3 szklanek mąki orkiszowej
  3. pół szklanki cukru trzcinowego
  4. cukier waniliowy
  5. 1 kg jabłek
  6. przyprawy:
    • duża szczypta kardamonu
    • pół łyżeczki imbiru
    • 2 łyżki cynamonu
    • pół łyżeczki goździków
  7. 2 łyżki miodu
  8. 2 łyżki wody
  9. opcjonalnie 1 łyżeczka ghee - do jabłek

Kruche ciasto

Cukier, mąkę, cukier waniliowy  i masło zagniatamy razem w jednolitą masę, wstawiamy na pół godziny do lodówki.

Wsad jabłkowy

Jabłka obieramy ze skórki i kroimy na małe kawałki. Podsmażamy w garnku, dodajemy dwie łyżki wody i dusimy dopóki nie zmiękną lub nie zrobi się lekki mus z kawałkami owoców, mieszając co chwilę. Mi została zużyta laska wanilii więc dodałem ją jeszcze na czas duszenia dla uzyskania miłego aromatu ;) Dodajemy wszystkie przyprawy korzenne, miód (opcjonalnie łyżeczkę ghee) i dobrze mieszamy.

Ciasto dzielimy na dwie, niekoniecznie równe, części. Jedną wykładamy blachę / formę ceramiczną. Przekładamy na nią wsad jabłkowy. Z drugiej części robimy kruszonkę na górę. Pieczemy ok. 30 minut w temperaturze 180 st.  C.
Na zdjęciu zostało tylko pół :)

Smacznego =)!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz