piątek, 1 listopada 2013

Orkiszowe racuszki + koktajl szpinakowo-buraczany

Kolejny pomysł na super energetyczne śniadanko :) Jego prostota i energia jaką daje na początek dnia jest wprost nie do opisania ;)
Od pewnego czasu robię również w domu koktajle i piję je w ramach kolacji czy śniadania. Może parę przepisów się pojawi na tym blogu :) Ważne tylko, aby każdy z nich zawierał w sobie jakieś zielone warzywo - szpinak, botwinę, pietruszkę zieloną itp. Albo cały zestaw zielonych warzyw :) Ja do śniadania dzisiaj postanowiłem sobie zrobić lekko "czekoladowy koktajl". A zatem do dzieła :)!

Co nam potrzeba?

Racuszki:

  1. ok. 1 szklanki mąki orkiszowej
  2. ok. 2 szklanek mleka sojowego
  3. jedno jabłko
  4. łyżeczka cukru trzcinowego
  5. łyżeczka cukru z wanilią
  6. jajko

Koktajl:

  1. Garść liści szpinaku
  2. Garść liści botwinki
  3. Łyżeczka karobu
  4. 1 mały burak
  5. 3 suszone daktyle (jako słodzik)
  6. 3 liście mięty zielonej
  7. ok 1 i 1/2 szklanki mleka sojowego
Do mleka dodajemy starte jabłko (ja starłem ze skórką), mąkę cukier, jajko i całość mieszamy. Ciasto powinno być dość gęste. Smażymy z dwóch stron na oleju bądź maśle - ja użyłem ghee.
Słodyczomaniacy - koniecznie polać miodem przed podaniem :)!!!

Koktajl - wszystkie składniki miksujemy ze sobą ;) Ja dodałem daktyli suszonych jako słodzika, ale koktajl i tak może być słodki sam w sobie dzięki karobowi, burakowi i mleku sojowemu ( o ile jest słodzone:)). Kolorem przypomina kakao :)

Smacznego ;)!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz