środa, 6 listopada 2013

Papryka nadziewana kaszą jaglaną z portobello

Czasem proste przepisy na bardziej, że tak się wyrażę, tradycyjne dania potrafią zainspirować. Chociaż w sumie nie czasem, a często inspirują. Nadziewanej papryki nigdy nie jadłem. Zawsze jednak kojarzę, że podaje się ją nadziewaną mięsem bądź ryżem. Ja postanowiłem ją nadziać swoją ulubioną kaszą - jaglaną. Zauważyłem również, że wspaniale komponuje się ona w zestawieniu z grzybami portobello. Do farszu dodałem jeszcze odrobinę szpinaku. Dzięki temu danie stało nieco bardziej kolorowe i wygląda apetyczniej.

Co nam potrzeba:

  1. 2 papryki
  2. ok. 1/2 szklanki kaszy jaglanej ( w zależności od wielkości papryk)
  3. 1 portobello
  4. garść posiekanej zielonej pietruszki
  5. 1/2 małej cebuli
  6. 2 ząbki czosnku
  7. 1 kostka brykietu szpinaku



Papryki wydrążamy i dokładnie oczyszczamy z pestek. Kaszę gotujemy. Na patelni rozgrzewamy olej. Portobello i cebulę kroimy w kostkę i podsmażamy chwilę. Dodajemy posiekaną natkę pietruszki, czosnek oraz szpinak. Następnie mieszamy wszystko dokładnie z kaszą oraz doprawiamy do smaku. Papryki nadziewamy farszem i pieczemy ok. 20 minut w temperaturze 170 st. C.

Smacznego =)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz