sobota, 9 listopada 2013

Warzywa w sosie curry z mleczkiem kokosowym

Po co kupować gotową mieszankę curry, skoro można samemu próbować stworzyć idealne połączenie poszczególnych jej składników ;)? Wiem, że prościej, że szybciej - ale jak samemu dobierzemy te smaki, które nam odpowiadają - będzie o wiele smaczniej :) Szczerze powiedziawszy na szybkości dużo nie tracimy, a zyskujemy pełną kontrolę nad smakiem, pikanterią i aromatem dania. Mleczko kokosowe - wspaniała alternatywa śmietany - dodaje całemu daniu bardziej lekki posmak.
Specjalnie nie podaję ilości przypraw jakich użyłem - próbujcie, aż znajdziecie swój ideał :) I za każdym razem może wyjść inaczej :)
Co do warzyw - użyłem pojedynczych mrożonek i połączyłem w takiej ilości, na jaką miałem ochotę ;)

Co nam potrzeba?

  1. Warzywa ( w moim przypadku) :
    • marchew baby
    • fasolka szparagowa zielona
    • fasolka szparagowa żółta
    • papryka
    • cebula
    • czosnek
    • portobello
  2. Przyprawy ( w moim przypadku) :
    • kurkuma
    • pieprz cayenne
    • imbir
    • cynamon
    • kolendra
    • kmin rzymski
    • gałka muszkatołowa
    • papryka
    • czosnek
    • szafran
    • sos sojowy / sól
  3. Mała puszka mleczka kokosowego
  4. ok 3/4 do 1 szklanki wody -  w zależności od ilości warzyw - może być mniej, może być więcej
Warzywa podsmażamy na oliwie z pokrojoną cebulą i czosnkiem. Tworzymy własną mieszankę przypraw :) (pierwszy raz radzę ostrożnie, po trochu dodawać przyprawy, aby na start z czymś nie przesadzić) i doprawiamy nimi warzywa. Zalewamy wodą i dusimy ok 15 minut, aż zmiękną. Dodajemy mleczko kokosowe i całość dusimy jeszcze chwilę. Jeśli trzeba, doprawiamy do smaku wedle uznania :) Ja podałem z kaszą jaglaną :)

Smacznego =)!

PS. Zdjęcie fatalne, ale czasem światło w kuchni jest kiepskie :(

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz