czwartek, 13 marca 2014

Wariacja na temat kapusty, kaszy pęczak i fasoli adzuki

Smażona kapusta ma wspaniały smak. A jakby dodać do niej parę nietypowych dodatków? Kaszę pęczak i fasolę adzuki gotowałem pierwszy raz. Połączenie wyszło naprawdę smaczne. Syte, pełne wartości odżywczych, niskotłuszczowe. Samo zdrowie. Czego chcieć więcej?

Fasola adzuki, zwana inaczej czerwoną soją to niebanalna roślina. Zawiera dużo białka, żelaza i wapnia. Kasza pęczak powstaje z ziaren jęczmienia i jest najmniej przetworzoną kaszą. Bogata w witaminy grupy B i całą paletę mikro i makroskładników stanowi idealny element obiadu. W połączeniu z warzywami i odrobiną przypraw powstało kolejne małe cudo, które ze smakiem bardzo szybko można dosłownie pochłonąć!

Co nam potrzeba:
  1. Ćwierć kapusty
  2. 1/2 cebuli
  3. łyżka oliwy
  4. 3/4 szklanki fasoli adzuki
  5. 3/4 szklanki kaszy pęczak
  6. 100 g pieczarek
  7. dodałem mrożonkę marchew + groszek (ok. 1/3 opakowania)
  8. 1/2 łyżeczki majeranku
  9. 1/2 łyżeczki suszonej zielonej pietruszki
  10. szczypta Vegeta Natur
  11. szczypta kminku
  12. szczypta ulubionego pieprzu
Fasolę moczymy 12 h, następnie odlewamy wodę, zalewamy na nowo i gotujemy ok. 50 minut.
Kaszę pęczak wrzucamy do gotującego się wrzątku i gotujemy ok. 15 minut.
Cebulę kroimy w kostkę, kapustę szatkujemy i wrzucamy na rozgrzaną oliwę. Po chwili dodajemy pieczarki pokrojone w ćwiartki oraz marchew z groszkiem. Dodajemy wszystkie przyprawy i smażymy tak długo, aż kapusta zmięknie (ok. 20 minut) mieszając co chwilę aby nie przypalić. Na początku pieczarki, kapusta i mrożonki puszczą wodę, ale z czasem ona odparuje. Na koniec dodajemy fasolę i kaszę. Mieszamy i danie gotowe.

Smacznego =)!