niedziela, 19 lutego 2017

Vegedilla, czyli roślinna quesadilla

Tortille ostatnio coraz częściej goszczą w mojej kuchni. Jednym ze sposobów na ich wykorzystanie jest quesadilla. Klasycznie, to dwa placki nadziane farszem i zlepione roztopionym żółtym serem. W mojej zdrowszej, roślinnej wersji, zamiast sera do zlepienia wykorzystujemy hummus. Można go zrobić wedle tego przepisu. Ja użyłem dodatkowo do jego przyrządzenia ciemnej ciecierzycy Kala Chana i wędzonej papryki. Jeśli chodzi o tortille, można użyć kupionych albo przyrządzić je tak jak robię je ja. Przepis znajdziecie tutaj. Idealnie nadają się na obiad, kolację bądź przekąskę.

Składniki: (2 porcje)

  • 4 tortille
  • 100 g twardego tofu (u mnie z czosnkiem)
  • 2 duże pieczarki
  • hummus
  • 1/2 papryki czerwonej
  • 1/2 puszki groszku (zostało z wczorajszych samosów
  • 2 garści świeżej zieleniny (u mnie rukiew wodna)
Tofu i pieczarki kroimy w plasterki, podsmażamy na patelni bez tłuszczu aż się zarumienią. Tortille smarujemy hummusem, nakładamy groszek, paski papryki, torfu, pieczarki, zieleninę i przykrywamy drugą posmarowaną tortillą. Jeśli lubimy chrupiące tortille, podsmażamy na patelni bądź w piekarniku. Można podgrzać w kuchence mikrofalowej, wtedy nie będzie takie chrupkie. W każdym przypadku musimy obciążyć quesadille czymś ciężkim, np. garnkiem  z wodą bądź ciężkim talerzem aby składniki dobrze się połączyły.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz